Marmaray 10 Yılda 1 Milyar Kişi Taşıdı
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, “Marmaray’ı 10 yılda 1 milyar kişi kullandı. Marmaray, 64 ülkeden oluşan 745 milyonluk Avrupa Kıtası’nın nüfusundan daha fazla yolcu taşıdı. Bu bir yatırım ve işletme başarısıdır.”
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Marmaray ile ilgili yazılı açıklama yaptı. Marmaray’ın sadece Türkiye’nin değil, dünyanın en değerli demiryolu projelerinden biri olduğunu belirten Uraloğlu, “10 yılda 1 milyar kişi Marmaray’ı kullandı. Marmaray, 64 ülkeden oluşan 745 milyonluk Avrupa Kıtası’nın nüfusundan daha fazla yolcu taşıdı. Bu bir yatırım ve işletme başarısıdır. Marmaray, 60,46 metre derinliği ile raylı sistemler tarafından kullanılan dünyanın en derin batırma tüp tüneline sahiptir. Marmaray 6 kilometrelik uzunluğu ile vatandaşlarımıza hizmet vermektedir. , 6 kilometre uzunluğundaki dünyanın en derin batırma tüp tünelinde 43 istasyon, ilk etapta 43 istasyon. Günlük 287 sefer ve 877 bin 72 yolcu kapasiteli Marmaray’ın filosunda 34’ü 10’lu, 20’si 5 vagonlu olmak üzere toplam 54 tren setinde 440 vagon bulunuyor. Gebze-Halkalı arasındaki yolculuk süresini 108 dakikaya indiren Marmaray’da, 10 yılda taşınan yolcu sayısı 1 milyara ulaştı.2023 yılında yaklaşık 203 milyon yolcu taşınması hedefleniyor.
Londra’dan Pekin’e kesintisiz demiryolu ulaşımı sunan Marmaray’ın sadece yolcu değil yük taşımacılığında da öne çıktığını vurgulayan Uraloğlu, “Marmaray ile sadece şehir içi yolcu taşımacılığı değil, ana sınır ve yük taşımacılığı da kesintisiz hale geldi. Marmaray’ın ana sınıra servisi ve yük taşımacılığı ana hatta Marmaray, Gebze, Boblustan, Pendik, Yöğüş ve Bakırköy tren hatları, Söğütlü, Bakır, Hızlı trenler Marmaray’dan geçerek ulaşıyor. Halkalı’dan gece yük trenleri geçerken, Marmaray’dan da yurt içi ve yurt dışı yük trenleri geçiyor.”
Marmaray’ın Asya’dan Avrupa’ya yük trenleri tarafından da kullanıldığını hatırlatan Uraloğlu, “Marmaray, yurt içi yük taşımacılığında da bir ilke imza attı. 8 Mayıs 2020’de Gaziantep’ten Çorlu’ya plastik hammadde taşıyan yük treni, Marmaray’ı kullanan ilk yurt içi yük treni oldu. Marmaray ile Derince-Tekirdağ vapuru ile kesintisiz yük taşınması ile orta elleçleme ve vapur maliyetleri ortadan kalkarken, hem zaman hem de maliyet açısından rekabetçi taşıma tarifeleri oluşturuldu.